måndag 26 december 2011

Mellandagar


Har just lagt grunden till en ny bild. En gulvitt nyans som ska utgöra en himmel i en bokskog eller i alla fall ett träd eller kanske ändå riktigare en del av ett träd. När Ingrid och jag var på Wanås tog jag en bild snett underifrån. (Wanås uttalas med kort a precis som Malmö och Ramlösa). Boken är i mitt tycke det vackraste trädet med som släta elefanthud till bark. Håll gärna om dem och lägg örat till så kan du höra hur det gurglar.

Bilden till höger, är min himlastege, som är i formatet 65 x 48 cm. Jag ska använda den på min affisch till utställningen på biblioteket i Karlshamn. Utställningen blir under första halvan av mars. Det ska bli spännande, tror jag i alla fall.

Julen har varit lugn och skön och inte minst varm. Vi var ute på en timmes promenad i dag på förmiddagen, härifrån till Granefors och tillbaka hem. Åtta grader varm och solsken och nästan ingen vind. Vad mer kan man önska den 26 december. Varmt och gott och rosor som blommar i trädgården. Men oron finns hela tiden att snöeländet ska braka lös. Som i fjor då det var ett evigt skottande.

Nu är det snart fotboll på TV. Engelska högsta divisionen minsann. Kan dock bli knepigt i dag att välja mellan Manchester United och Manchester City. Men det blir nog United som är vårt favoritlag. City leder serien med united som tvåa.

Må så gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar