fredag 3 februari 2012

Kallt är det

Ja visst är det kallt, onödigt kallt i mitt tycke men det är bara att stå ut. Visst kan man tycka att det är trevligare med vår och sommar, men det går inte att längta livet av sig. Trots kyla och andra tänkbara obekvämligheter tar jag en promenad på lunchen de dagar som jag är i Hoby. Den tar cirka cirka tjugo minuter och sedan smakar smörgåsarna extra bra. Inte nog med att smaken är bättre jag kan dessutom klappa mig på huvudet och säga "duktig gosse".

I morgon är det lördag och då ska vi nog åka in till staden och köpa sill. Ambitionen är sillaköp men så blir det inte. Det var Ingrid och hennes mor Helga som gjorde så. Vi bara underhåller en gammal tradition för så bör man göra. Det är fint med traditioner inte minst för att bevara något som var.

På söndag ska vi nog inte göra något särskilt. Vi brukar inte göra något särskilt på söndagar. Understundom pratar vi om att åka någonstans för att äta lunch men vi har inte hittat något bra ställe i närheten och vi tycker att tio mil är för långt. Det brukar inte vara någon idé att åka iväg för det är sällan att det smakar bättre på krogarna än när Ingrid hanterar grytorna.

I kväll blir det revbensspjäll och det är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar